Informacje
Ogólne warunki zlecenia
Właściwym dla korespondencji adresem jest adres biura: ul. Rdestowa 160, 81-577 Gdynia
WARUNKI PŁATNOŚCI
- Faktury wystawione i płatne w PLN po średnim kursie ogłoszonym przez NBP z dnia poprzedzającego dzień rozładunku.
- Termin płatności 60 dni od daty wpływu prawidłowo wystawionej faktury z dołączonym oryginalnym listem przewozowym CMR potwierdzonym na załadunku i rozładunku oraz pełną dokumentacją dotyczącą zlecenia (delivery note, specyfikacje, lieferschein, kwit paletowy).
- Przewoźnik jest zobowiązani do przesłania skanów wszelkich dokumentów transportowych w terminie 3 dni roboczych od rozładunku na adres CMR@visline.pl. Natomiast oryginały muszą dotrzeć na wskazany w zleceniu adres korespondencyjny w terminie 14 dni od daty rozładunku.
- Niezastosowanie się do powyższego skutkuje wydłużeniem terminu płatności do 90dni.
- Podanie konta złotówkowego – warunek płatności! Numer rachunku, na który będzie realizowany przelew za usługę spedycyjną, zostaje automatycznie przypisany do kartoteki kontrahenta z pierwszej otrzymanej od niego faktury. Zmiana rachunku może nastąpić tylko poprzez informację pisemną, mailową lub pocztą tradycyjną z wyraźnym zaznaczeniem na fakturze zmiany numeru konta. Nie odpowiadamy za błędne przelewy na stare rachunki bankowe z powodu braku informacji ze strony przewoźnika.
- Visline Sp. z o.o. nie zgadza się na cesję wierzytelności i/lub zmianę rachunku bankowego do realizowania płatności.
- Kontakt w sprawie płatności pod nr 58 680 25 72 w dni wtorek i czwartek w godzinach 12-14.
UWAGA! FAKTURY WYSTAWIONE NIEZGODNIE Z WARUNKAMI BĘDĄ ODSYŁANE BEZ KSIĘGOWANIA.
OGÓLNE WARUNKI ZLECENIA
- Zlecenie przekazane na warunkach Konwencji CMR, Prawa Przewozowego, Kodeksu Cywilnego i in. dotyczących przewozu w aktualnych wersjach i w kolejności ich zastosowania. Prawem właściwym dla realizacji niniejszej umowy jest prawo polskie. Zleceniobiorca musi posiadać ważne Ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej Przewoźnika (OCP) lub OC Spedytora (OCS).
- Zleceniobiorca odpowiada za dostosowanie środka transportu do przewożonego towaru, stan techniczny pojazdu, prawidłowe rozmieszczenie towaru, zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem i przed dostępem osób trzecich oraz szkód przez nich wyrządzonych. W przypadku odmowy załadowcy załadowania pojazdu ze względu na nie wywiązanie się z powyższego – Zleceniobiorca jest zobowiązany do podstawienia pojazdu zastępczego lub pokrycia kosztów postawienia takiegoż pojazdu przez Visline Sp. z o.o..
- Pokrycie kosztów pobranych na załadunku przez kierowcę materiałów do zabezpieczenia towaru oraz odebranie dokumentu potwierdzającego rodzaj oraz ilość pobranych materiałów leży w gestii Zleceniobiorcy.
- Obowiązuje zakaz podzlecania, doładunków i przeładunków towaru bez uprzedniej zgody Visline Sp. z o.o..
- Zleceniobiorca odpowiada za szkody wynikłe z nieterminowego i nienależytego wykonania usługi transportowej.
- Rezygnacja Zleceniobiorcy ze zlecenia tylko za zgodą Visline Sp. z o.o..
- W przypadku przemytu – Zleceniobiorca odpowiada do wysokości poniesionej szkody.
- W przypadku naruszenia warunków pkt. 2,4,5,6,7 Visline Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo obciążenia Zleceniobiorcy karą do wysokości frachtu ponadto wszystkimi kosztami związanymi bezpośrednio, lub pośrednio z niezrealizowaniem całości bądź części zlecenia.
- Wolne od opłat postojowych 24 godziny (poza UE: 48 godzin) na załadunek i rozładunek. Do czasu oczekiwania nie zalicza się sobót, niedziel i świąt lokalnych. Podstawą roszczeń finansowych za przestój jest opisana i podstemplowana przez załadowcę/rozładowcę karta postoju. Postój jest liczony od momentu jego zgłoszenia. Niedotrzymanie powyższego powoduje brak zapłaty za postój. Maksymalna opłata za przestój wynosi 100 EUR za każdą dobę.
- W przypadku reklamacji co do jakości wykonanej usługi lub uszkodzenia towaru, płatność nastąpi po wyjaśnieniu spraw spornych. W przypadku wystąpienia szkody zleceniobiorca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Zleceniodawcy i do sporządzenia/dostarczenia stosownego protokołu. Wszelkie informacje o uszkodzeniu towaru i brakach w towarze muszą zostać odnotowane w liście przewozowym CMR. Brak natychmiastowej informacji odnośnie szkody skutkuje uznaniem, iż doszło do niej podczas wykonywania transportu i przewoźnik ponosi za nią odpowiedzialność.
- Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do anulacji zlecenia do dnia poprzedzającego załadunek bez konsekwencji finansowych.
- Obowiązuje ochrona prawna klienta Firmy Visline sp. z o.o. w trakcie realizacji zlecenia oraz 2 lata po jego wykonaniu. W przypadku podjęcia bezpośrednich rozmów lub podjęcia działań konkurencyjnych wobec Visline sp. z o.o. ma prawo obciążyć Zleceniobiorcę karą umowną w wysokości 20.000 EUR za każde naruszenie. Wszystkie informacje przekazane/nabyte przez Zleceniobiorcę przy realizacji zlecenia, dotyczące Zleceniodawcy oraz klienta Zleceniodawcy, jak również nadawców i odbiorców stanowią Tajemnicę Przedsiębiorstwa w rozumieniu Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. „O zwalczaniu nieuczciwej konkurencji”. Visline sp. z o.o. ma prawo dochodzić odszkodowania przenoszącego wysokość kary umownej na zasadach ogólnych.
- Zlecenia wykonywane są na warunkach zleceniodawcy. Visline Sp. z o.o. nie akceptuje warunków sprzecznych z powyższymi – chyba, że strony ustalą inaczej. W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszej umowy było lub miało stać się nieważne, ważność całej umowy pozostaje przez to w pozostałej części nienaruszona. W takim przypadku strony umowy zastąpią nieważne postanowienie innym, niepodważalnym prawnie postanowieniem, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy nieważnego postanowienia. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w umowie.
- Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Sądem właściwym dla sporów między stronami jest Sąd Rejonowy Gdańsk Północ w Gdańsku
v.2 – 02.01.2017