Zarezerwuj przeprawę promową
Sprawdź cenę przepraw
Cała Europa, obsługa i wsparcie 24/7

- Atrakcyjne ceny, które Cię zaskoczą
- Pomagamy w ENS
- Życzliwa i pomocna Obsługa Klienta
- Współpraca z wiodącymi oraz z mniejszymi – wyspecjalizowanymi armatorami

Wilki morskie przepraw promowych

Pytania i odpowiedzi
-
ENS (Entry Summary Declaration) i S&S GB (Safety & Security Great Britain) to deklaracje bezpieczeństwa wymagane przy przewozie towarów do Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii.
● ENS to deklaracja wjazdowa obowiązująca w UE. Przewoźnicy muszą ją złożyć przed przekroczeniem granicy, aby umożliwić organom celnym ocenę ryzyka i zapewnić bezpieczeństwo.
● S&S GB to odpowiednik ENS stosowany w Wielkiej Brytanii po Brexicie. Pełni tę samą funkcję, zapewniając kontrolę nad importowanymi towarami i spełnienie wymogów celnych.
Obie deklaracje są kluczowe dla bezpieczeństwa i płynności przepływu towarów w handlu międzynarodowym.Tak, większość tras promowych umożliwia przewóz towarów niebezpiecznych (ADR). Jednak każdorazowo należy sprawdzić, czy dana trasa dopuszcza przewóz konkretnej klasy ADR oraz zgłosić ładunek armatorowi przed przeprawą, aby spełnić wszystkie wymagania bezpieczeństwa.
● BAF (Bunker Adjustment Factor) to dopłata paliwowa stosowana przez armatorów promowych w celu wyrównania kosztów zmieniających się cen paliwa. Jest dynamicznie aktualizowana – w większości przypadków co miesiąc – w zależności od wahań rynkowych.
● ETS (Emission Trading System) to opłata wynikająca z unijnego systemu handlu emisjami CO₂. Od 2024 roku dotyczy również transportu morskiego, co oznacza, że przewoźnicy promowi doliczają koszty związane z emisjami spalin.
Obie opłaty wpływają na końcowy koszt przeprawy i mogą się różnić w zależności od trasy i armatora.To zależy. Na większości tras armatorzy pozwalają na obecność pasażera lub drugiego kierowcy za dodatkową opłatą, jednak wymaga to wcześniejszej weryfikacji i zgłoszenia. Należy pamiętać, że w większości przypadków pasażerowie muszą być pełnoletni.
Na większości tras serwis dla kierowcy jest wliczony w cenę biletu. W niektórych przypadkach jest dostępny za dodatkową opłatą, pod warunkiem zgłoszenia tego armatorowi podczas rezerwacji. Niektórzy armatorzy udostępniają jedynie kierowcom rabaty na posiłki.
Kilku armatorów dopuszcza taką możliwość, szczególnie na trasie Calais – Dover, u większości armatorów jednak jest to niemożliwe.
Nie, realizujemy jedynie przeprawy dla pojazdów komercyjnych.
Na większości przepraw promowych dostępne jest połączenie plug-in, przy czym na niektórych trasach wiąże się ono z dodatkową opłatą. Należy jednak zawsze zgłosić taką potrzebę podczas rezerwacji przeprawy, ponieważ liczba dostępnych podłączeń jest ograniczona.
W przypadku przepraw, które są rezerwowane na konkretny dzień i godzinę, uprzednie niezgłoszenie, iż pojazd nie popłynie, będzie wiązało się z opłatą za NO SHOW. W przypadku tras, gdzie bookujemy otwarty bilet i kierowca może wykorzystać go w określonym przez armatora czasie, taki booking po prostu zostanie automatycznie anulowany – bezkosztowo.